loyalty

مفهوم loyalty و کاربردهای ان
  • loyalty

    مفهوم loyalty و کاربردهای ان

مشخصات بلاگ

در این وبلاگ قصد داریم شما را با مفهوم loyalty اشنا کنیم و نقاط مثبت و کاریرد های ان را مورد برسی قرار بدهیم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹ ب.ظ

اسپیس‌اکسSpaceX

اسپیس‌اکسSpaceX

اسپیس‌اکس در ژوئن ۲۰۰۲ توسط ایلان ماسک بنیانگذار پی‌پل و تسلا موتورز تأسیس شد. زیرا او قصد داشت کارهایی بیشتر از بازنشستگی و کارهای انسان دوستانه با ثروتش بکند؛ همین‌طور دسترسی ارزان و قابل اعتماد به فضا یک فرصت تجاری بود که می‌توانست در ایالات متحده آمریکا به بهره‌برداری برسد. رؤیای او ساخت یک موشک قابل اطمینان نسبتاً ارزان بود که بتواند بارها به فضا برود و قابل استفاده مجدد باشد. در مارس ۲۰۰۶، ماسک ۱۰۰میلیون دلار از سرمایه اش را روی شرکت سرمایه‌گذاری کرد.

در ۴ اوت ۲۰۰۸، اسپیس‌اکس سرمایه ۲۰میلیون دلاری از طرف «فاندرس فاند» را قبول کرد. در اوایل ۲۰۱۳ حدود دو سوم شرکت متعلق به مؤسس آن بود و ۷۰میلیون سهم آن به ارزش ۸۷۵میلیون دلار به وسیله سهام اختصاصی به‌دست آمده بود. که تقریباً تا فوریه ۲۰۱۲، اسپیس‌اکس ۱٬۳بیلیون دلار ارزش داشت. بعد از پرواز دراگون سی۲+ در می ۲۰۱۲، ارزش سهام خصوصی شرکت نزدیک به دو برابر شد به مقدار ۲٬۳بیلیون دلار رسید.

در ۲۰۱۲، یک عرضه اولیه سهام (IPO) تا پایان ۲۰۱۳ حدی ممکن بود، اما پس از آن ماسک در ژوئن ۲۰۱۳ اعلام کرد که تصمیم دارد برای برگزاری هرگونه IPO تا بعد از حمل و نقل و اسکان بشر در مریخ و پرواز به‌طور منظم به آن، دست نگه دارد.

شرکت رشد بسیاری از زمان تأسیسش در ۲۰۰۲ کرده‌است، تعداد کارمندان آن از ۱۶۰ در نوامبر ۲۰۰۵ به بیش از ۵۰۰ نفر در ژوئیه ۲۰۰۸ و بیش از ۱٬۱۰۰ نفر در ۲۰۱۱، ۱۸۰۰ در اوایل ۲۰۱۲،[۱۶] و ۳۰۰۰ نفر در اوایل ۲۰۱۳ رسید.در ماه اکتبر سال ۲۰۱۳، این شرکت به ۳۸۰۰ کارمند و پیمانکار رشد کرده بود.

در ژانویه ۲۰۰۵، اسپیس‌اکس ۱۰٪ از سهام اس‌اس‌تی‌ال را خرید.

در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹، اسپیس‌اکس گشایش دپارتمان ایمنی فضانورد و تضمین مأموریت را اعلام کرد. شرکت، فضانورد سابق ناسا کن باورساکس را برای نظارت بر این بخش به عنوان معاون رئیس شرکت استخدام کرد.

اسپیس‌اکس در واقع یک شرکت حمل و نقل فضایی خصوصی است.

اهداف
ماسک معتقد است هزینه بالای سرویس‌های فضایی دیگران به دلیل بوروکراسی‌های غیرضروری آنان است. او یکی از ۱۰ هدف خود را کاهش هزینه و دسترسی قابل اطمینان به فضا اعلام کرده‌است.اسپیس‌اکس در ۸ دسامبر ۲۰۱۰، پس از بازگشت کپسول دراگون از یک پرواز دو مداری، تبدیل به اولین شرکت خصوصی شد که توانسته‌است هر دو عملیات ارسال و دریافت سفینه فضایی از مدار را با موفقیت پشت سر بگذارد.

اسکان بشر در مریخ
برپایهٔ برنامهٔ اسپیس‌اکس، نخستین گروه از انسان‌ها در سال ۲۰۲۴ میلادی به مریخ فرستاده شده و در سال ۲۰۲۵ به آن سیاره خواهند رسید. پیش از آن، تجهیزات لازم برای اسکان بشر، هر دو سال یک‌بار به مریخ فرستاده خواهد شد که نخستین آن در سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود. بدین ترتیب پایگاهی برای بقای انسان‌ها در مریخ ایجاد خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی