loyalty

مفهوم loyalty و کاربردهای ان
  • loyalty

    مفهوم loyalty و کاربردهای ان

مشخصات بلاگ

در این وبلاگ قصد داریم شما را با مفهوم loyalty اشنا کنیم و نقاط مثبت و کاریرد های ان را مورد برسی قرار بدهیم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۳۲ ب.ظ

تعاونیCooperative

Cooperaتعاونی

تعاونی (همچنین به عنوان تعاونی ، تعاونی یا تعاونی نیز شناخته می شود) "یک انجمن مستقل از افرادی است که به طور داوطلبانه برای برآورده کردن نیازها و خواسته های مشترک اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی خود از طریق یک شرکت مشترک با هم متحد می شوند".  تعاونی ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مشاغل متعلق و مدیریت شده توسط افرادی که از خدمات خود استفاده می کنند ( تعاونی مصرف کننده )
سازمانهایی که توسط افرادی که در آنجا کار می کنند اداره می شود ( تعاونی های کارگری )
تعاونی های چند ذینفع یا ترکیبی که مالکیت بین گروههای ذینفع مختلف را دارند. به عنوان مثال ، تعاونی های مراقبت که در آن مالکیت بین دریافت کنندگان مراقبت و گیرنده ها مشترک است. سهامداران همچنین ممکن است غیرانتفاعی یا سرمایه گذار باشند.
تعاونی های درجه دوم و سوم که اعضای آنها تعاونی های دیگری هستند
تعاونی های بسترهای نرم افزاری که برای تسهیل در فروش کالاها و خدمات از یک وب سایت تعاونی و تحت اداره تعاونی ، برنامه موبایل یا پروتکل استفاده می کنند.
تحقیقات منتشر شده توسط موسسه Worldwatch نشان داد که در سال 2012 تقریباً یک میلیارد نفر در 96 کشور عضو حداقل یک تعاونی شده بودند.  گردش مالی بزرگترین سیصد تعاونی جهان به 2.2 تریلیون دلار رسید . 

مشاغل تعاونی به طور معمول نسبت به بسیاری از اشکال دیگر بنگاه اقتصادی مقاوم تر هستند و دو برابر تعداد شرکت های تعاونی (80٪) در مقایسه با سایر مدل های مالکیت مشاغل (41٪) پنج سال اول خود را بازمانده اند.  تعاونی ها غالباً اهداف اجتماعی دارند که هدف آنها این است که با سرمایه گذاری بخشی از سودهای بازرگانی به جوامع خود تحقق یابند. به عنوان نمونه این ، در سال 2013 ، تعاونی های خرده فروشی در انگلیس 6.9٪ از سود پیش از مالیات خود را در جوامعی که در آن تجارت می کنند ، در مقایسه با 2.4٪ در مورد سایر سوپر مارکت های رقیب سرمایه گذاری کرده اند. 

از سال 2002 تعاونی ها با استفاده از دامنه .coop در اینترنت قابل تشخیص هستند. در سال 2014 ، اتحادیه تعاونی بین المللی (ICA) مشارکت تعاونی را معرفی کرد ، به این معنی که تعاونی های ICA و اتحادیه های اعتباری WOCCU را می توان از طریق برچسب مصرف گرایی اخلاقی نیز شناسایی کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی